Lantionpohjan lihasten tunnistamisharjoitus naisille

Aloita harjoittelu opettelemalla tunnistamaan lantionpohjan lihasten supistus.

​​​

Huomioi, että pinnalliset vatsa- ja pakaralihakset pysyvät harjoittelun aikana rentoina ja että hengitys kulkee vapaasti.

Harjoitusohje

  • Supista peräaukkoa ja virtsaputkea tai emätintä kevyesti sisään- ja ylöspäin kuin pidättäisit ulostetta ja yrittäisit katkaista virtsasuihkua.
  • Pidä kevyt supistus noin kahden sekunnin ajan.
  • Rentoudu.
  • Keskity tunnistamaan lihassupistus ja rentous vartalosi sisällä.
  • Toista supistus 5-10 kertaa. Lisää toistojen määrää asteittain. 
  • Tee​ 1-4 sarjaa päivittäin. 
  • Pidä tarvittaessa lepopäiviä.

​​Tee harjoitus eri asennoissa: makuulla, istuen ja seisten. Aloita itsellesi helpoimmasta asennosta.

Lihakset väsyvät nopeasti. Keskeytä harjoittelu, jos et pysty tekemään supistusliikettä ohjeiden mukaisesti. Jatka harjoittelua myöhemmin.


Edellinen sivuSeuraava sivu

 



 

HUS logoTAYS logoOYS logoKYS logoTYKS logo