Lantionpohjan lihasten tunnistamisharjoitus naisille

Aloita harjoittelu opettelemalla tunnistamaan lantionpohjan lihasten supistus.

​​​

Huomioi, että pinnalliset vatsa- ja pakaralihakset pysyvät harjoittelun aikana rentoina ja että hengitys kulkee vapaasti.

Harjoitusohje

  • Supista peräaukkoa ja virtsaputkea tai emätintä kevyesti sisään- ja ylöspäin kuin pidättäisit ulostetta ja yrittäisit katkaista virtsasuihkua.
  • Pidä kevyt supistus noin kahden sekunnin ajan.
  • Rentoudu.
  • Keskity tunnistamaan lihassupistus ja rentous vartalosi sisällä.
  • Toista supistus 5-10 kertaa. Lisää toistojen määrää asteittain. 
  • Tee​ 1-4 sarjaa päivittäin. 
  • Pidä tarvittaessa lepopäiviä.

​​Tee harjoitus eri asennoissa: makuulla, istuen ja seisten. Aloita itsellesi helpoimmasta asennosta.

Lihakset väsyvät nopeasti. Keskeytä harjoittelu, jos et pysty tekemään supistusliikettä ohjeiden mukaisesti. Jatka harjoittelua myöhemmin.


Edellinen sivuSeuraava sivu