Nivelreuman aiheuttamat kaularankamuutokset ja liikunta

Säännöllisellä liikunnalla ja harjoittelulla ylläpidät ja parannat toimintakykyäsi.

Kun harrastat liikuntaa, huomioi hyvä niskan ja pään asento. Niskaa voimakkaasti kuormittavia tai oireita aiheuttavia liikuntalajeja on hyvä yleensä välttää. Löydä sinulle sopivia liikuntamuotoja ja säädä liikunnan kuormitus sinulle sopivaksi. Keskustele sinulle sopivista liikuntalajeista hoitavan tahon kanssa.

Atlantoaksiaalisessa subluksaatiossa eli AAS:ssa on tärkeää vahvistaa kaularangan syviä lihaksia. Huolehdi myös hyvästä ryhdistä, rintarangan ja rintakehän liikkuvuudesta sekä ylävartalon lihaskunnosta. Saat yksilölliset harjoitusohjeet hoitavalta taholtasi.

Lue lisää liikkumisesta nivelreuman kanssa:

harjoittelu; kaularankamuutos; AAS; Atlantoaksiaalinen subluksaatio; niskakipu; kaularankamuutokset; kuntoutus; liikunta; kuntoutuminen; reuma; reumasairaudet; nivelreuma; nikamasiirtymä; liikkuminen; liikuntalajit

Kyllä

Päivitetty  29.6.2022