Napostelua ruudun äärellä

Monella syöminen yhdistyy johonkin tekemiseen. Tottumuksen vuoksi haluamme napostella samalla kun pelaamme, katselemme viihdettä, luemme, teemme läksyjä tms.

Kerran viikossa elokuvailta napostelun äärellä menettelee, mutta muutoin syöminen olisi hyvä erottaa muusta toiminnasta.

Huonoja vaihtoehtoja naposteluun ovat runsaskaloriset tuotteet, joissa on paljon suolaa, sokeria tai rasvaa kuten sipsit ja makeiset.

Parempia vaihtoehtoja naposteluun:

  • hedelmäpalat, kuten kuorittu mandariini tai omenalohkot
  • tikut porkkanasta, paprikasta ja kurkusta
  • pähkinät ja kuivahedelmät kohtuudella
  • pienet salmiakkipastillit tai hedelmäpastillit
  • itse valmistettu popcorn ilman suolaa, ruissipsit
  • leipätikut
  • varatkaa vierelle vesipullo.

Kuva: Leffaillan napostelulautanen, jossa puolet värikkäitä kasviksia toinen puoli sipsejä tai karkkia.

Edellinen sivuOsion aloitussivulle

 

Kyllä

Päivitetty  14.11.2019