Napostelua ruudun äärellä

Monella syöminen yhdistyy johonkin tekemiseen. Tottumuksen vuoksi haluamme napostella samalla kun pelaamme, katselemme viihdettä, luemme, teemme läksyjä tms.

​​

Kerran viikossa elokuvailta naposte​lun äärellä menettelee, mutta muutoin syöminen olisi hyvä erottaa muusta toiminnasta.

Huonoja vaihtoe​​htoja naposteluun ovat runsaskaloriset tuotteet, joissa on paljon suolaa, sokeria tai rasvaa kuten sipsit ja makeiset.

Parempia vaihtoehtoja naposteluun:

  • hedelmäpalat, kuten kuorittu manda​riini tai omenalohkot
  • tikut porkkanasta, paprikasta ja kurkusta
  • pähkinät ja kuivahedelmät kohtuudella​​
  • pienet salmiakkipastillit tai hedelmäpastillit
  • itse valmistettu popcorn ilman suolaa, ruissipsit
  • leipätikut
  • varatkaa viere​lle vesipullo.

Kuva: Leffaillan napostelulautanen, jossa puolet värikkäitä kasviksia toinen puoli sipsejä tai karkkia.


Edellinen sivuOsion aloitussivulle

 


 

Päivitetty  14.11.2019 14.08