Painonhallintapolku

​​​

​Painonhallintapolku on kuuden viikon matka, jolla opit:

  • käsittelemään painonhallintaa vaikeuttavia ajatuksia ja tunnekokemuksia
  • harjoittelemaan tekoja, jotka edistävät sitä, mitä pidät tärkeänä
  • arvostamaan itseäsi.

Laihdutusohjeissa keskitytään usein ravinto- ja liikuntaohjeisiin. Me haluamme tukea ennen kaikkea hyvinvointisi kokonaisuutta ja psyykkisiä voimavarojasi.​​​

Painonhallintapolku toimii maistiaisena Terveyslaihdutusvalmennukselle, joka sisältää harjoituksia 12 kuukaudelle.​ Silloin harjoitukset tallentuvat henkilökohtaiselle sivulle ja niistä saa ohjaavaa palautetta. Lisäksi Terveyslaihdutusvalmennukseen sisältyy säännöllinen etävalmentajan tuki.


pic Viikko 1. Arvio nykytilanteesta

Arvioi nykyisiä tottumuksiasi. Mitkä niistä auttavat sinua tällä hetkellä painonhallinnassa.

pic Viikko 2. Painoon vaikuttavat asiat​

Pohdi, miten elämäsi tärkeät asiat vaikuttavat painoosi.

pic ​Viikko 3. Arkeen sopivat tavoitteet

Aseta itsellesi painonhallintaan tai laihduttamiseen liittyviä realistisia tavoitteita.

pic Viikko 4. Painonhallinnan mahdollisuudet ja haasteet

Mitkä asiat ovat mahdollisuuksia ja mitkä asiat haasteita painonhallinnalle juuri tässä elämänvaiheessasi?

pic Viikko 5. Kokeile hyvinvointitekoja

Harjoittele arkisia tekoja, jotka tutkitusti auttavat pysyvää painonhallintaa.

pic Viikko 6. Joustavat tottumukset

Tee yhteenvetoa ja aseta jatkotavoitteita.