Den digitala stigen hjälper kunden vid egenvården av täppt näsa med hjälp av egenvårdsinstruktioner och informationsinnehåll.
HUS Täppt näsa
Kunden får information om näsans normala funktion.
Kunden får information om symtom och behandling av en täppt näsa.
Kunden vägleds i egenvården av en täppt näsa med hjälp av videor.
Om kunden känner att hen har fått tillräckligt med hjälp av egenvårdsinstruktionerna kan hen undvika ett mottagningsbesök och vid behov ändra sin tid till exempel till en distansmottagning.
Kunder över 18 år som har fått en remiss till HUS Öronklinik på grund av rinit (långvarig snuva).
Om du har fått en remiss till HUS Öronklinik på grund av rinit (långvarig snuva). Läkaren bedömer om den digitala stigen lämpar sig för kunden utifrån remissen. Kunden får information om att tjänsten har öppnats i ett informationsbrev och via ett allmänt textmeddelande från Omapolku och/eller ett e-postmeddelande.
Kunden får nödvändiga instruktioner i ett informationsbrev.

