Gå till sidans innehåll

HUS Postoperativ smärtbehandling

Den digitala stigen stöder sådana kunder i hemmet som har långvarig postoperativ smärta.

I denna tjänst får kunden omfattande information om hur hen kan behandla långvarig postoperativ smärta i hemmet. Hen kan fylla i dagboken och svara på enkäten före nästa APS-kontakt. Vårdpersonalen kan elektroniskt följa upp kundens tillstånd och hur smärtbehandlingsprocessen fortskrider i hemmet. Vid behov kan man skicka meddelanden till kunden. Den digitala stigen ger vårdpersonalen ett omfattande sammandrag av kundens situation. Med hjälp av tjänsten kan kunden få mer individuell vård av högre kvalitet.

Kunder som lider av långvarig operationssmärta i HUS-området.

För att få tillgång till tjänsten behöver kunden en remiss till eftervårdspolikliniken för APS. Remissen utarbetas av den behandlande läkaren i samarbete med APS-teamet. Kunden informeras om öppnandet av tjänsten före utskrivningen.

Vårdpersonalen ger kunden skriftliga instruktioner om hur tjänsten ska aktiveras. Man kan gå igenom instruktionerna med vårdpersonalen ansikte mot ansikte eller via telefon.