Valmennus tukee sairaanhoitajia, lähihoitajia ja muita terveydenhuollon ammattilaisia uudenlaisen viestintätavan omaksumisessa.
Chat-asiakas-palvelu vaatii ammattilaiselta nopeampaa reagointia kuin sähköpostityyppisten viestien kirjoitus. Valmennuksessa annetaan konkreettisia esimerkkejä siitä, miten myös chatin lyhyissä viesteissä on mahdollista osoittaa myötätuntoa.
Ammattilaisen digitaitoja lisää myös valmennus Potilaan kohtaaminen digitaalisissa palveluissa. Valmennuksen keskiössä ovat terveydenhuollon ammattilaisen vuorovaikutustaidot, joita hän tarvitsee työskennellessään etävastaanotolla tai potilaan kanssa viestitellessään.
Muita digitaalisten potilaspalveluiden käyttöön valmentavia kokonaisuuksia ammattilaisille ovat Terveyskylän etävastaanotto, Verkkokirjoittaminen ja viestintä sekä Digihoitopolun aloitusvalmennus.