Miten säästän voimiani?

Kaikki rasitus ei kohota kuntoa. Vältä ylirasitusta. Suunnittele päiväsi niin, ettet tee päivän kaikkia askareita yhdellä kertaa. Lepää jo vähän ennen kuin tunnet itsesi väsyneeksi.​​

​​​​​​​

Vinkkejä jaksamisen tueksi

  • Säätele rasitusta hyvänäkin päivänä. Kun olo on hyvä, saatat helposti kuormittaa itseäsi liikaa.
  • Voit kokea vointisi en​ergisimmäksi tiettyyn aikaan päivästä. Suunnittele työläät tehtävät tähän ajankohtaan ja ota rennommin kun voimia tuntuu olevan vähemmän.
  • Aikatauluta päivääsi 1-2 lyhyttä rentoutumishetkeä.​
  • Pidä ruokailun jälkeen lepotauko.​
  • Istu korkealla jakkaralla tehdessäsi sellaisia kotitöitä, joissa se on mahdollista (silitys, tiskaaminen, hampaiden harjaus).
  • Kuljeta kauppatavarat vedettävässä ostoskärryssä​, näin säästät voimiasi.
  • Suunnittele työskentelyasentosi niin, ettet joudu pitämään käsiä pitkään koholla tai työskentelemään kumarassa.​

Edellinen sivuOppaiden haku

 

​​​
 

Päivitetty  25.11.2019 11.19