Miten säästän voimiani?

Kaikki rasitus ei kohota kuntoa. Vältä ylirasitusta. Suunnittele päiväsi niin, ettet tee päivän kaikkia askareita yhdellä kertaa. Lepää jo vähän ennen kuin tunnet itsesi väsyneeksi.​​

Vinkkejä jaksamisen tueksi

  • Säätele rasitusta hyvänäkin päivänä. Kun olo on hyvä, saatat helposti kuormittaa itseäsi liikaa.
  • Voit kokea vointisi energisimmäksi tiettyyn aikaan päivästä. Suunnittele työläät tehtävät tähän ajankohtaan ja ota rennommin kun voimia tuntuu olevan vähemmän.
  • Aikatauluta päivääsi 1-2 lyhyttä rentoutumishetkeä.
  • Pidä ruokailun jälkeen lepotauko.
  • Istu korkealla jakkaralla tehdessäsi sellaisia kotitöitä, joissa se on mahdollista (silitys, tiskaaminen, hampaiden harjaus).
  • Kuljeta kauppatavarat vedettävässä ostoskärryssä, näin säästät voimiasi.
  • Suunnittele työskentelyasentosi niin, ettet joudu pitämään käsiä pitkään koholla tai työskentelemään kumarassa.
pulmonaariarteriahypertensio; lepo; Keuhkovaltimoiden verenpainetauti; hoito

Kyllä

Päivitetty  20.1.2020