Ajankohtainen

Terveyskylän ammattilaisten palvelu tukee etävastaanottojen käyttöönotossa

Julkaistu 17.5.2021 15.30

TerveyskyläPROsta löytyvät etävastaanoton ja chat-asiakaspalvelun valmennukset olivat tukena, kun koronapandemia laittoi potilastyön uusiksi fysioterapeutti Linda Hiltusen yksikössä.

Fysioterapeutti Linda Hiltunen tutustui TerveyskyläPRO-palveluun keväällä 2020, kun potilaiden hoitoa piti koronaviruspandemian takia järjestellä uudelleen. Osa reumapoliklinikan fysioterapian vastaanotoista siirrettiin etäkäynneiksi ja reumapotilaille rakennettiin kaksi digihoitopolkua. Uusien haasteiden edessä Hiltusen yksikössä otettiin avuksi TerveyskyläPRO, jossa ammattilaiset suorittivat muun muassa etävastaanoton ja chat-asiakaspalvelun valmennukset.

- Valmennukset auttoivat eteenpäin, kun piti yhtäkkiä osata kirjoittaa chatteja ja huomioida potilaita digitaalisissa palveluissa. Ilman valmennuksia en olisi osannut ajatella monia asioita, mitä pitää ottaa huomioon.

Hiltusen mielestä valmennukset ovat sopivan pituisia ja rakenteeltaan selkeitä. Jos jotain harjoitetta ei ehdi tehdä, voin hyvin hypätä yli ja keskittyä itselle olennaisiin kohtiin.

- Tykkään, että valmennukset ovat nopeita, eikä niiden tekeminen vie koko päivää. Kun työtehtävät ovat sellaisia, ettei välttämättä voi tehdä pitkää aikaa kerralla, on hyvä että valmennuksen voi keskeyttää ja sitten taas palata sen pariin.

Ammattilainen, kirjaudu ja tutustu TerveyskyläPRO-palveluun.

Teksti: Noora Karppinen

Kuva: Paavo Pykäläinen