Usein kysytyt kysymykset

​​​​​​​Tältä sivulta löydät vastaukset TerveyskyläPROn useimmin kysyttyihin kysymyksiin, kuten​

​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​Ketkä voivat käyttää TerveyskyläPRO-palvelua?

TerveyskyläPRO on tarkoitettu kaikille sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaisille. 

Kaikki yliopistosairaanhoit​​opiirien ja Päijät-Hämeen hyvinvointikuntayhtymän työntekijät kirjautuvat palveluun omilla organisaatiotunnuksillaan. 

Muut terveydenhuollon ammattilaiset kirjautuvat palveluun sosiaali- ja terveydenhuollon varmennekortilla. Huomaa, että varmennekortin käyttö edellyttää rekisteröitymistä ja varmennekortin liitosta ensimmäisellä käyttökerralla.

Lue lisää:

​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​Voivatko opiskelijat käyttää TerveyskyläPRO-palvelua?

Tällä hetkellä TerveyskyläPROn sisäänkirjautuminen edellyttää joko yhteistyökumppaniorganisaation organisaatiotunnuksia (HUS, KYS, TAYS, TYKS, OYS tai PHHYKY) tai sosiaali- ja terveydenhuollon varmennekorttia. 

Opiskelijat ovat meille tärkeä kohderyhmä tulevaisuudessa ja työskentelemmekin parhaillaan vaihtoehtoisten kirjautumismenetelmien parissa, jotka mahdollistavat jatkossa opiskelijoiden sisäänkirjautumisen palveluun ilman varmennekorttia. Tavoitteena on, että opiskelijoiden sisäänpääsy palveluun mahdollistuisi kevään 2020 aikana.​

Voiko TerveyskyläPRO-palvelua käyttää millä tahansa selaimella?

Kyllä voi. TerveyskyläPRO toimii kaikilla yleisimmillä selaimilla, mutta sen käyttöä suositellaan ensi sijaisesti joko Chrome- tai Firefox-selaimilla.

Yritän kirjautua palveluun, mutta saan aina virheilmoituksen. Mitä teen?​

Tyypillisesti virheilmoitus johtuu joko siitä, että varmennekorttia ei ole rekisteröity oikein tai siitä, että selaimen välimuistissa on vanhentunutta tietoa. Molempiin on olemassa helpot ratkaisut: 

1. Varmennekorttia ei ole rekisteröity palveluun 

Varmennekortin käyttö edellyttää, että ensimmäisellä kerralla rekisteröidään ammattilaistili, johon varmennekortti liitetään. Jos varmennekortin liitos jää tekemättä, antaa palvelu ilmoituksen: ”Tätä luetteloa ei ole jaettu kanssasi”. Viimeistele tällöin varmennekortin liitos oheisten ohjeiden mukaan:

2. Selaimen välimuistissa on vanhentunutta tietoa 

Jos saat ilmoituksen, että sivu ei toimi, kokeile tyhjentää selaimen välimuisti/selaustiedot tai kokeile kirjautua käyttämällä toista selainta. ​

Jos kumpikaan edellä mainituista ei korjannut ongelmaa, ota yhteyttä Terveyskylä tukeen osoitteella tuki@terveyskyla.fi​. ​

Voinko kirjautua palveluun kotikoneeltani tai mobiililaitteella?​

Jos käytössäsi ovat yhteistyökumppaniorganisaation (HUS, KYS, TAYS, TYKS, OYS tai PHHYKY) organisaationtunnukset, voit kirjautua palveluun missä haluat ja millä laitteella haluat, myös matkapuhelimella. 

Jos käytät normaalisti kirjautumiseen varmennekorttia – eli olet jo aiemmin rekisteröinyt itsellesi ammattilaistilin ja liittänyt siihen varmennekortin – voit käyttää kirjautumiseen myös pankkitunnuksiasi tai mobiilivarmennettasi. Tällöin TerveyskyläPRO on käytössäsi missä haluat ja millä laitteella haluat – myös matkapuhelimella. 

Kirjautuminen palveluun pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella: 

  1. Valitse kirjautumisikkunasta vaihtoehto Henkilöasiakkaan kirjautuminen.
  2. Käytä tunnistautumiseen joko pankkitunnuksiasi tai mobiilivarmennettasi. 
  3. Valitse käyttäjätili, jolla haluat kirjautua: Kumppanikäyttäjä / Ammattilainen
  4. Aloita palvelun käyttö ilman varmennekorttia. ​

Voinko merkitä TerveyskyläPROn sisältöjä itselleeni suosikiksi, esimerkiksi usein käytetyn oppaan?

Suosikkeja voi merkitä itselleen useita. Suosikiksi lisääminen tapahtuu klikka​amalla tähteä tietyn sisällön edessä. Omat suosikit löytyvät palvelun etusivulta ja sivun yläreunasta, kohdasta Omat asetukset.

Voiko TerveyskyläPROhon lähettää palautetta?

​Kyllä voi. Voit antaa meille palautetta palautelomakkeella.​

Mihin voi lähettää kehitysideoita ja ehdotuksia jo valmiina olevan materiaalin lisäämisestä sivustolle?

Voit ottaa yhteyttä sinua lähimpänä olevan yliopistosairaanhoitopiirin tuotevastaavaan. Heidän yhteystiedot löydät palvelun sisältä  Yhtestietoja-sivulta.

​Vaihtoehtoisesti voit kuvailla ideaasi mahdollisimman hyvin ja kertoa, millaista hyötyä siitä olisi muille ammattilaisille. Kerro ideasi​ palautelomakkeella.​

Voiko TerveyskyläPRO-palvelussa rajata sisältöjä tietylle ammattiryhmälle tai sairaanhoitopiirille?

Tällä hetkellä sisältöjä ei voi rajata. TerveyskyläPRO on tarkoitettu kansalliseen käyttöön ja kaikki sisällöt ovat kaikkien ammattilaisten käytettävissä yhtäläisesti, ellei sisällön yhteydessä toisin mainita.

​Keneen otan yhteyttä, jos haluan olla mukana TerveyskyläPROn kehittämisessä?

TerveyskyläPROn yhteystiedot löydät palvelun sisältä Yhteystietoja-sivulta.

Miten TerveyskyläPRO-palvelun ylläpito toimii?

TerveyskyläPRO -palvelun ylläpito, sisällöntuotanto ja kehittäminen ovat yliopistollisten sairaanhoitopiirien yhteistyötä. Lisätietoja saat palvelun tuotevastaavilta.



Päivitetty  16.12.2019 13.44