Näin saat valmennuksesta parhaan hyödyn

Valmennuksen harjoituksille kannattaa varata oma säännöllinen viikoittainen aika, jotta harjoittelu säilyy osana arkeasi ja kehityt havainnoimaan, millaiset tekemiset vaikuttavat terveyteesi myönteisesti.

Viikoittaiset harjoitukset ovat valmennuksen keskiössä

Harjoitusten tarkoitus on auttaa sinua muuttamaan ajattelutapojasi, ja sitä kautta tottumuksesi voivat muuttua. Suunnittele harjoitteluaika omaan kalenteriin, jos se tuntuu luontevalta. Ajan varaaminen työskentelyyn auttaa voittamaan aloittamisen vaikeutta.

Terveyslaihdutusvalmennuksen harjoitukset liittyvät ravintoon, liikuntaan, lepoon, mielentaitoihin ja arjen suunnitteluun. Viikkoistunto sisältää 5-10 eri osiota.

Yksi harjoitus voi olla:

  • pohdintakysymyksiä
  • terveysarvio-kysely
  • päiväkirjatyökalu
  • oman elämän ja arjen suunnittelutehtävä
  • tavoitteiden asettamista ja seurantaa
  • tietoa
  • vinkkejä.

Tutkimusten mukaan viikoittainen painon seuranta tukee painonhallintaa. Käy vaa'alla mieluiten aina samana päivänä ja samaan aikaan päivästä, mielellään aamuisin. Tallenna lukema Päiväkirja-työkaluun.

Ohjelma auttaa luomaan omia konkreettisia muutostavoitteita, joiden toteutumista seurataan säännöllisesti. Jatka harjoittelua ja pohdintoja arjen lomassa viikon varrella.

Pohdi viikon lopuksi, missä olet viikon aikana onnistunut ja mitä uutta olet oivaltanut omista tottumuksistasi. Matkan varrella opit pysyvän muutoksen kannalta tärkeää itsearvioinnin taitoa.

Sovellukset

Valmennusohjelmaan kuuluu Terveyskylä Päiväkirja -sovellus, jonka voit ladata älypuhelimeen sovelluskaupasta. Päiväkirjassa voit viikon aikana seurata omien tavoitteiden toteutumista, painoa ja liikkumista.

Terveyslaihdutusvalmennukseen osallistujat saavat mahdollisuuden hyödyntää kuvallista ruokapäiväkirjasovellusta MealLoggeria osan valmennusajasta.

Edellinen sivuSeuraava sivu

terveyslaihdutusvalmennus; harjoitus; hyvinvointi; painonhallintatalo; lihavuuden hoito; Digihoitopolku; valmennus; hoitopolku; elintapamuutos; laihdutus; laihduttaminen; painonhallinta; ylipaino; lihavuus

Päivitetty  14.2.2020