Miten lievittää stressiä?

Miten osaat rentoutua lyhyesti, kesken kiireiden? Entä miten rentoudut vapaa-ajalla tai viikonloppuna?

Omien palautumiskeinojen pohtiminen niin kiireisessä kuin rauhallisessakin elämäntilanteessa on järkevää. Jo lyhyetkin hengähdystauot voivat auttaa jaksamaan stressin keskellä.

Alla on vinkkejä ja vaihtoehtoja stressin lievitykseen. Mikä olisi sinulle mieluisin tapa, jota voisit kokeilla?

  • luonnossa kävely
  • monipuolinen ruokavalio
  • riittävä uni ja lepo
  • rentoutuminen
  • arkiliikunta ja asentojen vaihtelu päivän mittaan
  • mieluisat harrastukset
  • joustava ajattelu
  • hemmottelu
  • ajanvietto ystävien ja perheen kanssa
  • kehonhuolto
  • realistiset ja omaan arkeen sopivat tavoitteet
  • merkityksellisten asioiden huomioiminen
  • mindfulness- ja rentoutusharjoitukset
  • huolihetki.

Kokeile ja harjoittele sinulle sopivaa rentoutumisen tapaa säännöllisesti omassa arjessa.

Harjoitukset

Kokeile seuraavien sivujen harjoituksia stressituntemusten lieventämiseksi. Parhaiten harjoitukset toimivat, kun niitä tekee säännöllisesti omassa arjessa. Lisää harjoituksia stressin lievittämiseksi löydät myös Painonhallintatalon Pikavinkit-osiosta.

Edellinen sivuSeuraava sivu

laihduttaminen; hyvinvointi; terveys; painonhallinta; painonhallintatalo; stressi; laihdutus

Päivitetty  17.2.2020 13.25