Harjoitus 4. Kiireen tuuletus

Tämä harjoitus hyödyttää sinua, jos koet stressikokemusten tai kiireen haittaavan painonhallintaasi.

​Arkeen kuuluu monenlaista tekemistä, ajankäytön toiveita ja varsin usein myös kiirettä. Vuorokaudessa on 24 tuntia, mutta käsitys ajasta on silti meillä jokaisella omanlaisensa.

Omia ajatuksia ja tekemisiä jäsentelemällä voi ajan riittävyys ja sen jakaminen tuntua tolkullisemmalta.

Voit löytää uudenlaisen tavan suhtautua kiireeseen, kun tutkit kiireen merkitystä, ilmenemistä sekä siihen liittyviä uskomuksia ja omia vaikuttamisen mahdollisuuksia.

  • Mieti, mitä ”kiire” sanana sinulle tarkoittaa?
  • Mitä hyvää kiireessä on? Mitä haittaa kiire tuottaa?
  • Miltä kiire tuntuu kehossa, ajatuksissa ja tunteissa?
  • Mistä aineksista kiire syntyy?
  • Millä tavoin voit vaikuttaa kiireen tuntemukseen?
  • Mitä kokeilet ensi viikolla kiireen taltuttamiseksi?

Edellinen sivuSeuraava sivu

stressi; laihdutus; painonhallinta; painonhallintatalo; elintapamuutos; laihduttaminen; ylipaino; itsehoito; lihavuus; omahoito

Päivitetty  7.2.2020 17.06