Viikko 5. harjoitus: Kiireen tuuletus

Tämä harjoitus hyödyttää sinua, jos koet, että stressikokemukset tai kiire haittaavat painonhallintaasi.

​​Arkeen kuuluu monenlaista tekemistä, ajankäytön toiveita ja varsin usein myös kiirettä. Vuorokaudessa on 24 tuntia, mutta käsitys ajasta on meillä jokaisella omanlaisensa.

Kun jäsentelee omia ajatuksia ja tekemisiä, voi ajan riittävyys ja sen jakaminen alkaa tuntua tolkullisemmalta.

Voit löytää uudenlaisen tavan suhtautua kiireeseen, kun tutkit kiireen merkitystä ja ilmenemistä sekä siihen liittyviä uskomuksia ja omia vaikuttamisen mahdollisuuksia.​

  • Mieti, mitä ”kiire” sanana sinulle tarkoittaa.
  • Mitä hyvää kiireessä on? Mitä haittaa kiire tuottaa?
  • Miltä kiire tuntuu kehossa, ajatuksissa ja tunteissa?
  • Mistä aineksista kiire syntyy?
  • Millä tavoin voit vaikuttaa kiireen tuntemukseen?
  • Mitä kokeilet ensi viikolla kiireen taltuttamiseksi?
Edellinen sivu Seuraava sivu
stressi; laihdutus; painonhallinta; painonhallintatalo; elintapamuutos; laihduttaminen; ylipaino; itsehoito; lihavuus; omahoito

Päivitetty  15.7.2020