Viikko 1. harjoitus: Elämäni liike

Seuraavan pohdintaharjoituksen tarkoitus on vahvistaa motivaatiota liikkumisen lisäämiseen arkeesi.

  1. ​​​Mieti elämäsi tärkeimpiä asioita ja arvostuksen kohteita.
  2. Miten jaksamisesi ja kuntotasosi vaikuttavat sinulle tärkeisiin asioihin?
  3. Millaista energiaa ja jaksamista ja millaisia voimavaroja toivoisit voivasi ylläpitää seuraavien vuosien ajan?
  4. Miksi lisäisit liikettä elämääsi? Mitä hyötyjä paremmasta kunnosta olisi elämäsi kokonaisuudelle?
  5. Anna nyt nimi liikuntamotivaatiollesi tai kunnon kohentamiskampanjallesi, esimerkiksi “Energisen äidin askeleet” tai “Liikkeestä energiaa”.
  6. Miten lisäät liikettä meneillään olevaan viikkoosi? Lupaa itsellesi pienin mahdollinen liikkeen lisääminen, jonka voit toteuttaa hyvällä mielellä.

Arkisen liikkeen lisääminen, fyysisen passiivisuuden vähentäminen ja säännölliset, terveyttä edistävän liikunnan tottumukset kuuluvat painonhallintaan.

Edellinen sivu Seuraava sivu
liikunta; hyvinvointi; laihdutus; painonhallinta; motivaatio; painonhallintatalo; laihduttaminen; ylipaino; elintapamuutos; lihavuus

Päivitetty  15.7.2020