Harjoitus 4. Elämäni liike

Seuraavan pohdintaharjoituksen tarkoituksena on vahvistaa motivaatiota liikkumisen lisäämiselle arkeesi.

  1. ​Mieti elämäsi tärkeimpiä asioita ja arvostuksia.
  2. Miten oma jaksamisesi ja kuntotaso vaikuttavat elämäsi tärkeyksiin?
  3. Millaista energiaa, voimavaroja tai jaksamista toivoisit voivasi ylläpitää seuraavien vuosien ajan?
  4. Miksi lisäisit liikettä elämääsi? Mitä hyötyjä paremmasta kunnosta olisi elämäsi kokonaisuudelle?
  5. Anna nyt nimi liikuntamotivaatiollesi tai kunnon kohentamiskampanjalle esim. “Energisen äidin askeleet” tai “Liikkeestä energiaa”.
  6. Miten lisäät liikettä nyt meneillään olevaan viikkoosi? Lupaa itsellesi pienin mahdollinen liikelisä, jonka voit hyvällä mielellä toteuttaa.

Arkisen liikkeen lisääminen, fyysisen passiivisuuden vähentäminen ja terveyttä edistävän liikunnan säännölliset tottumukset kuuluvat painonhallintaan.

Edellinen sivuSeuraava sivu

liikunta; hyvinvointi; laihdutus; painonhallinta; motivaatio; painonhallintatalo; laihduttaminen; ylipaino; elintapamuutos; lihavuus

Päivitetty  7.2.2020