6.1 Mielentaidot: Joustava suhtautuminen

​Tiesitkö, että pitkäaikaisessa painonhallinnassa onnistuvat ne, jotka ovat omaksuneet joustavia syömisen tapoja?

​​​Ihmisille on luontaista mieltymys makeaan ja rasvaiseen ruokaan. Suunnittelemalla ja ennakoimalla voit kuitenkin vaikuttaa mielitekojesi vahvuuteen.

Voit harjoitella omien ajatusten ja tunteiden tunnistamista sekä suhtautumista sellaisiin asioihin, joihin et voi vaikuttaa.

Sanojen avulla voit ohjata ajatteluasi joustavampaan suuntaan. ​

Ei kannata sanoa: " En syö koskaan makeisia", vaan esimerkiksi
"Syön makeisia kerran viikossa". Jonkin asian ehdoton kieltäminen tuo asian helpommin ja useammin mieleen kuin joustava suhtautuminen.

Suhtaudu siis haasteisiin ja uhkiin hyväksyvästi. Eteesi tulee aina tiukkoja hetkiä, ja näissä hetkissä hyvinvointitottumukset saavat lisää harjoitusta.

Edellinen sivu Seuraava sivu

hyvinvointi; terveys; painonhallinta; motivaatio; painonhallintatalo; muutos; itsehoito; syöminen

Päivitetty  14.7.2020