4.3 Pieniä tekoja: Mielihyvää liikkumisesta

​Onko liikkuminen sinulle pakkopullaa tai suorittamista?
Voisiko liikunta olla sittenkin tärkeiden asioiden tekemistä tai vaikka ympäristön tutkiskelua?

  1. ​​​Lähde ulos ja kävele rauhallisesti lähiympäristössäsi juuri sen verran kuin sinusta tuntuu hyvältä. Jos kävely on sinulle hankalaa, istu penkillä tai parvekkeella ja kuvittele käveleväsi ympäristöäsi tarkkaillen.
  2. Katsele ympärillesi. Mihin huomiosi kiinnittyy? Millaisia yksityiskohtia huomaat?
  3. Kuuntele. Millaisia elämisen ääniä kuulet? Millaisesta äänimaisemasta pitäisit: liikkuisitko mieluiten puistossa, metsässä vai kuntosalin taustamusiikin rytmittämänä?
  4. Tuoksuttele ja fiilistele. Tunnistatko eri vuodenaikojen, säätilojen tai kasvien tuoksuja?
  5. Kuulostele itseäsi. Miltä jaloissa tuntuu, miltä tuntuu hengittää?
  6. Millaisia tunteita tunnet? Mistä olet kiinnostunut? Mihin voit olla tyytyväinen?
  7. Palaa takaisin kotiin. Millainen on nyt tuntemuksesi? Tunnetko kiitollisuutta ja ylpeyttä ottamistasi askeleista?
Edellinen sivu Seuraava sivu
liikunta; hyvinvointi; terveys; painonhallinta; motivaatio; painonhallintatalo; muutos; ylipaino; elintapamuutos

Päivitetty  14.7.2020