2.1 Itsetuntemusharjoitus: Kehoni on linnani

Varaa tähän harjoitukseen aikaa noin viisi minuuttia. Toista harjoitusta päivittäin vähintään viikon ajan.

​​​​​Vie huomio kehoosi:

  1. Kuulostele, mitä kehollesi kuuluu tänään ja juuri nyt. Tunnistat ehkä raukeutta tai rentoutta, jumitusta tai kivistystä. Hyväksy kehosi tuntemukset sellaisina kuin ne ovat. Huokaise ja henkäise syvään.
  2. Suuntaa sitten huomio johonkin kehosi yksityiskohtaan, vaikkapa varpaaseen tai pikkurilliin. Mieti, mitä hyvää tässä osassa kehoasi on. Miten tämä osa kehoa on tänäänkin kannatellut sinua tai ollut mukana päivän touhuissa? Kiitä mielessäsi tätä kehon osaa.
  3. Mieti, mikä voisi olla pienin mahdollinen teko kehosi hyväksi juuri tänään. Voitko nostaa jalat hetkeksi ylös kun istut, syötkö terveellisen välipalan tai hengähdätkö minuutin ajan kesken työpäivän?

Kohdista arvostavia ajatuksia vaihdellen eri puolille kehoasi niin, että pikkuhiljaa mahdollisimman moni kohta on saanut ystävällisen ajatuksen.

Toista harjoitus joka päivä vähintään viikon ajan.

Kokeile myös seuraavalla sivulla olevaa harjoitusta.

Edellinen sivu Seuraava sivu
laihduttaminen; hyvinvointi; terveys; painonhallinta; painonhallintatalo; arvot; laihdutus

Päivitetty  14.7.2020