Mielihyvää liikkumisesta

​Onko liikkuminen pakkopullaa ja suorittamista?
Voisiko liikunta olla sinulle tärkeiden asioiden tekemistä, ympäristön tutkiskelua tai parempaa arjessa jaksamista?

  1. ​​​Lähde ulos ja kävele rauhallisesti lähiympäristössäsi juuri sen verran kuin se sinusta tuntuu hyvältä. Jos kävely on sinulle hankalaa, istu penkillä tai parvekkeella ja kuvittele käveleväsi ympäristöäsi tarkkaillen.
  2. Katsele ympärillesi. Mihin huomiosi kiinnittyy? Millaisia yksityiskohtia huomaat?
  3. Kuuntele. Millaisia elämisen ääniä kuulet? Millaisesta äänimaisemasta pitäisit esim. liikkuisitko mieluiten puistossa, metsässä vai kuntosalin taustamusiikin rytmittämänä?
  4. Tuoksuttele ja fiilistele. Tunnistatko eri vuodenaikojen, säätilojen tai eri kasvien tuoksuja?
  5. Kuulostele itseäsi. Miltä jaloissa tuntuu, miltä tuntuu hengittää?
  6. Millaisia tunteita tunnet? Mistä olet kiinnostunut? Mistä voit olla tyytyväinen?
  7. Palaa takaisin kotiin. Millainen on nyt tuntemuksesi? Tunnetko kiitollisuutta ja ylpeyttä ottamistasi askeleistasi.

Edellinen sivuSeuraava sivu

painonhallinta; painonhallintatalo; liikunta; elintapamuutos; muutos; motivaatio; terveys; hyvinvointi; ylipaino

Päivitetty  11.2.2020 15.25