Harjoitus 1. Kehoni on linnani

Varaa aikaa viikoittain muutama minuutti tai viisi minuuttia.

​Vie huomio omaan kehoosi:

  1. Kuulostele, mitä sille kuuluu juuri nyt ja tänään. Tunnistat ehkä raukeutta tai rentoutta, jumitusta tai kivistystä. Hyväksy kehosi tuntemukset sellaisina kuin ne ovat. Huokaise ja henkäise syvään.
  2. Suuntaa huomio sitten johonkin kehosi yksityiskohtaan, vaikkapa varpaaseen tai pikkurilliin. Mieti, mitä hyvää tässä osassa kehoasi on. Miten tämä osa kehoa on tänäänkin kannatellut sinua tai ollut mukana päivän touhuissa. Kiitä mielessäsi tätä kehon osaa.
  3. Mieti, mikä voisi olla pienin mahdollinen teko kehosi hyväksi juuri tänään. Voitko nostaa jalat hetkeksi ylös kun istut, syötkö terveellisen välipalan tai hengähdätkö minuutin ajan kesken työpäivän?

Vaihtele arvostavien ajatusten kohdetta kehossasi, niin että pikkuhiljaa mahdollisimman moni kohta sinussa on saanut ystävällisen ajatuksen.

Toista harjoitus joka päivä, vähintään viikon ajan.

Kokeile myös seuraavalla sivulla olevaa harjoitusta.

Edellinen sivuSeuraava sivu

laihduttaminen; hyvinvointi; terveys; painonhallinta; painonhallintatalo; arvot; laihdutus

Päivitetty  11.2.2020 14.48