Ajankohtaista

​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​Painonhallintatalo.fi asiantuntijatiimi seuraa aktiivisesti hyvinvoinnin, käyttäytymisen muutoksen ja lihavuuden hoidon tutkimustyötä sekä kerää hyviä käytänteitä lihavuuden hoidosta.

Ajankohtaista-osioon jalostamme kuulumisista ja tutkimustietoudesta parhaat palat.

Lähetä tästä oma juttuvinkkisi meille​

​​

 

 

Tule mukaan Painonhallintatalon ammattilaisverkostoonhttps://www.terveyskyla.fi/painonhallinta/ajankohtaista/tule-mukaan-painonhallintatalon-ammattilaisverkostoonTule mukaan Painonhallintatalon ammattilaisverkostoon23.9.2022 15.00.00Verkoston tapaamiset järjestetään kerran kuussa tiistaisin klo 8.15 - 9.30 Teamsin välityksellä 4.10.2022 alkaen.
Lempeämpi paluu arkeenhttps://www.terveyskyla.fi/painonhallinta/ajankohtaista/lempeämpi-paluu-arkeenLempeämpi paluu arkeen25.8.2022 7.00.00Arkeen paluu voi herättää monenlaisia ajatuksia ja tunteita.
Kohti intuitiivisempaa syömistähttps://www.terveyskyla.fi/painonhallinta/ajankohtaista/kohti-intuitiivisempaa-syömistäKohti intuitiivisempaa syömistä30.6.2022 10.20.00Intuitiivinen syöminen tarkoittaa syömistä kehon viestien mukaan. Mitä asioita on hyvä huomioida matkalla kohti intuitiivisempaa syömistä?
Liikunta on enemmän kuin energiankulutustahttps://www.terveyskyla.fi/painonhallinta/ajankohtaista/liikunta-on-enemmän-kuin-energiankulutustaLiikunta on enemmän kuin energiankulutusta25.5.2022 15.00.00Liikkumalla voidaan lisätä kehon energiankulutusta, mutta liikunnalla on myös lukuisia muita hyötyjä.
Endokrinologit: terveydenhuollon on tartuttava lihavuuteen kroonisena sairautenahttps://www.terveyskyla.fi/painonhallinta/ajankohtaista/endokrinologit-terveydenhuollon-on-tartuttava-lihavuuteen-kroonisena-sairautenaEndokrinologit: terveydenhuollon on tartuttava lihavuuteen kroonisena sairautena1.4.2022 6.00.00Suomen työikäisistä yli miljoona on lihavia. Ylipainoisia on kaikista suomalaisista yli puolet ja lapsista 200 000.
Ruokarauhaa jouluunhttps://www.terveyskyla.fi/painonhallinta/ajankohtaista/ruokarauhaa-jouluunRuokarauhaa jouluun23.12.2021 12.20.00Joulunakin tärkeä periaate on joustavuus. Nauti tunnelmasta ja hyvistä herkuista kaikilla aisteilla ja muista, että voit myös kieltäytyä niistä, jotka eivät ole sinun suosikkejasi.
Tasaisesta ateriarytmistä lisää vireyttä päiväänhttps://www.terveyskyla.fi/painonhallinta/ajankohtaista/tasaisesta-ateriarytmistä-lisää-vireyttä-päiväänTasaisesta ateriarytmistä lisää vireyttä päivään18.11.2021 6.00.00Liian pitkät ateriavälit tai kevyt syöminen päivän aikana voivat johtaa väsymykseen iltapäivällä. Vireystilan ja jaksamisen kannalta olennaista on syödä riittävästi ja tasaisin väliajoin.
Painonhallinta, vireystila ja kehotunnetaidothttps://www.terveyskyla.fi/painonhallinta/ajankohtaista/painonhallinta-vireystila-ja-kehotunnetaidotPainonhallinta, vireystila ja kehotunnetaidot9.11.2021 9.00.00Kun opimme tunnistamaan kehon vireystilan ja säätelemään sitä, voimme helpottaa oloamme ja tehdä helpommin terveyttä edistäviä valintoja.
Toistuvasta tunnesyömisestä on mahdollista päästä eroonhttps://www.terveyskyla.fi/painonhallinta/ajankohtaista/toistuvasta-tunnesyömisestä-on-mahdollista-päästä-eroonToistuvasta tunnesyömisestä on mahdollista päästä eroon13.10.2021 9.00.00Tunnistatko joskus syöneesi tunteiden vallassa? Satunnainen tunnesyöminen on normaalia, mutta toistuvasta tunnesyömisestä voi muodustua ainoa keino käsitellä tunteita.
Rento ote syömiseen tukee painonhallintaa lomallakinhttps://www.terveyskyla.fi/painonhallinta/ajankohtaista/rento-ote-syömiseen-tukee-painonhallintaa-lomallakinRento ote syömiseen tukee painonhallintaa lomallakin28.6.2021 14.30.00Loma-ajan syöminen saattaa jännittää. Miten käy painonhallinnan, kun arjen rutiinit puuttuvat ja pöydät notkuvat kesäherkkuja?