Ajankohtainen

Elintavoista apua hedelmällisyyteen

Julkaistu 12.6.2019 0.00

Lapsettomuushoitoihin hakeutuvat usein kysyvät, mitä raskauden alkamisen edistämiseksi voisi itse tehdä.

​​Ihmisen kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin perustana on laadukas ravinto, säännöllinen liikunta, hyvä ja sopivan pituinen uni sekä stressin hallinta ja mielen hyvinvointi. Näistä uni ja mielen hyvinvointi ovat hyvien elintapojen tärkeimmät elementit. 

Riittävä uni auttaa pitämään itsestä huolta. Se pitää kehoa ja hormonitoimintaa tasapainossa. Unettomuuden taustalla voi olla fyysisiä, psyykkisiä tai ympäristöstä johtuvia tekijöitä. Yleisin unettomuuden muoto on stressin, ympäristön ja elämän muutosten aiheuttama unihäiriö. Myös elintavat vaikuttavat unen laatuun ja voivat aiheuttaa unettomuutta. Uni ja stressinhallinta ovat merkittäviä painonhallintaan vaikuttavia elintapatekijöitä.​

Naistaloon olemme koonneet kattavasti tutkimuksiin perustuvaa tietoa avuksi elintapojen parantamiseen ja painon hallintaan.​​​ Kerromme myös ravinnon, liikunnan, unen ja stressin vaikutusta naisen ja miehen hedelmällisyyteen ja annamme käytännön vinkkejä elintapojen parantamiseksi.​​​

Tervetuloa elintapaohjaukseen!​



 

HUS logoTAYS logoOYS logoKYS logoTYKS logo