Chat-palvelut vanhemmille (HUS)

Lastentalo.fi-sivustolla on chat-palveluita, joiden kautta vanhemmat voivat kysyä neuvoa lapsen terveyteen liittyvissä asioissa.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Chat-palvelut on tarkoitettu HUS-alueella asuville perheille. Sairaanhoitaja-chat palvelee kaikkia HUS-alueen lapsiperheitä. TaikaHema-chat ja Vauvachat palvelevat tiettyjen osastojen potilasperheitä. Chateihin kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla, palvelu kysyy kirjautumisen jälkeen myös lapsen henkilötunnusta.

​Sairaanho​itaja-chat

HUS-alueella asuvien huoltajien on mahdollista keskustella päivystävän lasten sairaanhoitajan kanssa chatissa lapsen terveyteen liittyvistä asioista. Chatiin kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla, palvelu kysyy kirjautumisen jälkeen myös lapsen henkilötunnusta.

Sairaanhoitaja vastaa kysymyksiin arkisin klo 8.00 – 18.00 ja viikonloppuisin klo 12.00 – 20.00 puolen tunnin sisällä siitä, kun chat-viesti on lähetetty.

Chatissa hoitajat vastaavat suomeksi ja ruotsik​si.

Avaa chat

Vauvachat​

Vauvachatissa lastensairaanhoitaja antaa neuvoja vauvan hoitoon ja ajanvaraukseen liittyvissä asioissa.

Chat-palvelu on tarkoitettu Jorvin Vastasyntyneiden osastojen L2a:n ja L2b:n sekä L2 vastaanottojen vauvapotilaiden vanhemmille. Vauvan hoidosta tai ajanvaraukseen liittyvistä asioista on mahdollista keskustella sairaanhoitajan kanssa.

Chatiin kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla, palvelu kysyy kirjautumisen jälkeen myös lapsen henkilötunnusta.

Sairaanhoitaja vastaa kysymyksiin arkisin klo 8.30–14.30 noin puolen tunnin sisällä siitä, kun chat-viesti on lähetetty.

Chatissa hoitajat vastaavat suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Palvelu on maksuton.

Avaa chat

​TaikaHema-chat​​

Chat-palvelu on tarkoitettu Uuden lastensairaalan Vuodeosasto Taikan ja Päiväsairaala Taikan hematologisille (veritaudit, kasvaimet ja kantasolusiirrot) potilaille ja heidän vanhemmilleen.

Sairaanhoitaja vastaa viestiin arkisin klo 9.00–15.00 puolen tunnin kuluessa sen saapumisesta. Lapsen yleisvoinnin heikkenemiseen tai kuumeiluun liittyvät sekä muut kiireelliset asiat, soita numeroon 050 428 4977 (24 h). Chatissä voidaan hoitaa ei-niin-kiireelliset asiat, kuten todistukset, reseptit, ajanvaraukset jne.

Kun viestiin vastataan, kuulet äänimerkin ja saat tekstiviestin kännykkääsi. Pidä chat-ikkuna avoinna koko ajan ja laitteesi äänet päällä.

Palvelu on maksuton. Hoitaja vastaa viesteihin suomeksi ja englanniksi.​​

Avaa chat
​​
Päivitetty  24.7.2019 15.05

 

Katso lisää

HUS logoTAYS logoOYS logoKYS logoTYKS logo