Läkemedelshusets CHAT för hälsovårdspersonal

Har du frågor om läkemedel och behöver farmaceuthjälp från HUS Apoteket? Frågorna kan gälla till exempel uppgifter om tillgång och pris på läkemedel, läkemedlets hållbarhet, hur läkemedlet bör förberedas inför användning, tabletters delbarhet och åtgärder när läkemedelskylskåpets temperatur har stigit.

Hälsovårdspersonal inom HUS-området har möjlighet att ställa frågor gällande läkemedel till HUS Apotekets farmaceut i chatten utöver normal telefontjänst.

Obs! Frågor gällande läkemedelsbeställningar och -leveranser bör fortfarande ställas per telefon till HUS Apotekets närmaste verksamhetsställe.​

HUS Apotekets telefonnummer&

Helsingfors verksamhetsställe: 050 428 7745

Jorvs verksamhetsställe: 09 471 82780

Lojo verksamhetsställe: 019 380 1460

Pejas verksamhetsställe: 09 471 67013

Hyvinge verksamhetsställe: 019 4587 2325

Kymmenedalens verksamhetsställe: 040 481 5241

Farmaceuten svarar på frågor på finska vardagar kl. 9-15. Reaktionstiden är inom 5 minuter från det att chattmeddelandet skickats. Tjänsten är avgiftsfri.​

 

Uppdaterad  1.2.2019 14.54