Kuntoutumistalo sosiaalisessa mediassa
 

Miten ylläpidän liikkuvuutta?

Liikkuvuusharjoitusten tarkoituksena on ylläpitää ja lisätä selän ja nivelten liikettä ja vaikuttaa hyvään ryhtiin.

Selkärankareumasta johtuvaa selän jäykistymistä pyritään estämään selän ja rintakehän liikkuvuusharjoituksilla. Harjoitusten tarkoituksena on ylläpitää ja lisätä selän ja nivelten liikettä sekä vaikuttaa hyvään ryhtiin.

Selkärangan normaalit liikesuunnat ovat eteen- ja taaksetaivutus, kierrot ja sivutaivutukset. Liikuta ja taivuta selkääsi kaikkiin liikesuuntiin päivittäin. Liikunta ja hengästyminen ylläpitää myös rintakehän liikkuvuutta.

Videoita selän liikkuvuusharjoituksista

Lepoasento ja kiertoharjoitus (jumppapallo)

Selän kiertoharjoitus (keppi)

Sivutaivutus (keppi)

Eteen- ja taaksetaivutus

Selän rentoutus ja pyöristys (jumppapallo)

Ojennus ja taaksetaivutus (jumppapallo)

Rintakehän kiertoliike kyljellä


Edellinen sivuSeuraava sivu