Apuvälinepalveluiden laadun seuranta

Apuvälinepalvelun laadun seurantaan sisältyvät asiakaskyselyjen lisäksi palvelun kattavuuden, toimivuuden ja kustannusten arviointi.

Terveydenhuollon toimintayksikkö seuraa oman apuvälinepalvelutoimintansa toteutumista ja laatua. Apuvälinepalvelua järjestävä taho voi toteuttaa käytön seurantaa erilaisten seurantalomakkeiden tai asiakaskyselyjen avulla. Näiden käyttö edistää myös apuvälinepalvelujen laadun seurantaa apuvälinepalvelujen laatusuosituksen mukaisesti. Tyytyväisyyttä apuvälinepalveluun voidaan arvioida myös QUEST 2.0 -mittarin avulla.

Apuvälinepalvelujen laatusuosituksessa ohjataan apuvälinepalveluja järjestävää terveydenhuollon toimintayksikköä seuraamaan myös apuvälinepalvelujen kattavuutta ja toimivuutta sekä kustannuksia. Tarkoituksenmukainen ja monipuolinen tilastointi tukee tätä tehtävää.


Edellinen sivuOsion alkuun