Terveyskylä sosiaalisessa mediassa
 

Usein kysytyt kysymykset

Tältä sivulta löydät vastauksia Terveyskylän ammattilaisten työpöydän useimmiten kysyttyihin kysymyksiin.

Kenelle ammattilaisten työpöytä on tarkoitettu?

Terveyskylän ammattilaisten työpöytä sisältää tietoa, työkaluja ja materiaaleja pääasiassa terveydenhuollon ammattilaisille. HUSin ammattilaisten voivat kirjautua sisään omilla HUS-tunnuksillaan, muilta ammattilaisilta edellytetään terveydenhuollon varmennekorttia vähintään ensimmäisellä kirjautumiskerralla. Jatkossa voit käyttää kirjautumiseen halutessasi myös pankki- tai mobiilitunnistetta.

Katso tarkemmat kirjautumis- ja rekisteröitymisohjeet kohdasta Sisäänkirjautumisen pikaohjeet.

Mitä ammattilaisten työpöytä sisältää?

Terveyskylän ammattilaisten työpöytä sisältää tietoa, työkaluja ja materiaaleja pääasiassa terveydenhuollon ammattilaisille.

Ammattilaisten työpöydän tietosisällöt kasvavat sitä mukaa kun uusia taloja julkaistaan. Talojen tuottamat tietosisällöt vaihtelevat eri talojen välillä, ja osa sisällöistä on rajattu vain HUSin sisäiseen käyttöön.

Terveyskylän tärkeimpiä ammattilaisille suunnattuja työkaluja ovat etäkokoukset, konsultaatiot ja etävastaanotot. Osa työkaluista tai osa niiden sisältämistä toiminnoista on rajattu vain HUSin sisäiseen käyttöön.

Ammattilaisten työpöydältä löydät myös paljon erilaisia materiaaleja kuten potilasohjeita, hoito-ohjeita ja läheteohjeita. Ohjeiden lisäksi löydät myös runsaasti erilaisia koulutus- ja luentomateriaaleja. Osa materiaaleista on rajattu vain HUSin sisäiseen käyttöön.

Tarvitsenko jotain erityistä käyttääkseni ammattilaisten työpöytä?

HUSin työntekijät voivat kirjautua ammattilaisten työpöydälle omalla HUS-tunnuksellaan päätelaitteesta riippumatta.

Jos olet HUSin ulkopuolinen ammattilainen, tarvitset vähintään ensimmäisellä sisäänkirjautumiskerralla voimassa olevan terveydenhuollon varmennekortin ja kortinlukulaitteen. Jatkossa voit käyttää kirjautumiseen halutessasi myös pankki- tai mobiilitunnistetta.

Etäkokouksiin osallistuaksesi tarvitset päätelaitteen, jossa vähintään kaiutin ja mikrofoni. Videoneuvotteluja varten tarvitset myös kameran. Voit liittyä etäkokoukseen joko päätelaitteelle asennettavan Lync-/Skype-sovelluksen avulla tai suoraan selaimen kautta Lync Web Appin avulla.

Tuleeko minun olla HUSin työntekijä käyttääkseni ammattilaisten työpöytää?

Terveyskylän ammattilaisten työpöytää voivat käyttää kaikki Suomessa toimivat terveydenhuollon ammattilaiset, joilla on käytössään terveydenhuollon varmennekortti. Osa sisällöistä on rajattu vain HUSin sisäiseen käyttöön.

Sain kutsun etäkokoukseen, mutta en ole terveydenhuollon ammattilainen ja/tai minulla ei ole terveydenhuollon varmennekorttia. Mitä teen?

Etäkokouksiin voidaan liittyä myös ilman kirjautumista Terveyskylän ammattilaisten työpöydälle. Liittymislinkin löydät saamastasi sähköpostikutsusta. Voit liittyä etäkokoukseen joko päätelaitteelle asennettavan Lync-/Skype-sovelluksen avulla tai suoraan selaimen kautta Lync Web Appin avulla.

Huomaa, että jos liityt etäkokoukseen kirjautumatta ammattilaisten työpöydälle, et pääse käsiksi mahdollisiin etukäteismateriaaleihin.

Olen HUSin ulkopuolinen ammattilainen, mutta en ole vielä rekisteröitynut palvelun käyttäjäksi.
Miten rekisteröidyn?

Rekisteröityäksesi tarvitset joko pankkitunnukset tai mobiilivarmenteen sekä voimassa olevan terveydenhuollon varmennekortin. Katso tarkemmat rekisteröitymisohjeet oheisen linkin takaa löytyvästä videosta.

Katso ohjevideo HUSin ulkopuolisen ammattilaisen rekisteröitymisestä

Olen HUSin ulkopuolinen ammattilainen eikä kirjautuminen onnistu. Mitä teen väärin?

Varmista, että olet ensin rekisteröitynyt käyttäjäksi. Katso ohjevideo HUSin ulkopuolisen ammattilaisen rekisteröitymisestä

Rekisteröitymisen jälkeen muista kytkeä terveydenhuollon varmennekortti tiliisi. Opetusvideossa näytetään, miten kortin kytkeminen tapahtuu.

Jos ohjelma antaa kortin kytkemisen yhteydessä virheilmoituksen: "Access was denied By the Access policy", niin todennäiköisesti käyttämäsi selain ei saa yhteyttä kortinlukuohjelmaan tai IT-ympäristössäsi on jokin asetus, joka estää kortin kytkemisen. Tällaisissa tilanteissa kannattaa olla yhteydessä oman organisaation IT-tukeen.