Terveyskylä sosiaalisessa mediassa
Ajankohtainen

Lähipalvelua ajasta ja paikasta riippumatta

Julkaistu 25.1.2016 0:00

Digitaaliset lähipalvelut ovat luontainen osa suomalaisten arkea. Myös terveydenhuollon asiakkaat toivovat voivansa asioida terveyteensä liittyvissä asioissa entistä enemmän internetin, tablettien ja älypuhelimien kautta.

​​​​​​​Digitaaliset lähipalvelut ovat luontainen osa suomalaisten arkea. Asioimme verkkopankissa ja varaamme ​matkoja netin kautta. Myös terveydenhuollon asiakkaat toivovat voivansa asioida terveyteensä liittyvissä asioissa entistä enemmän internetin, tablettien ja älypuhelimien kautta. Me HUS:ssa haluamme kehittää näitä niin sanottuja eTerveyspalveluita asiakkaittemme ja potilaittemme parhaaksi, kertoo kehitysjohtaja Visa Honkanen HUS:n Yhtymähallinnosta. Honkanen toimii kehitystehtäviensä lisäksi edelleen lastenlääkärinä, joten erityisesti perheiden ja lasten toiveet ovat Visan sydäntä lähellä. 

Digitaaliset kanavat täydentävät ja parantavat terveydenhuollon perinteisiä palveluja, eivätkä korvaa henkilökohtaisia vastaanottoja tai yksilöllistä hoitoa, toteaa Honkanen. Verkkopalvelut toimivat ajasta ja paikasta riippumatta, joten ne ovat todellisia lähipalveluita. Kansalainen, potilas ja heidän lähimmäisensä voivat käyttää niitä silloin kun se on kätevin, tehokkain, mukavin tai toimivin tapa terveyden vaalimiseksi tai avun löytämiseksi terveysongelmaan. 

Laatu ja luotettavuus on terveydenhuollossa aina kunnia-asia. Terveyskylään nousevia palveluita ovat suunnitelleet ja tuottaneet klinikoittemme parhaat asiantuntijat. Olemme kutsuneet suomalaisia ja potilaitamme mukaan ideoimaan ja testaamaan palveluitamme. 

Toivomme jatkossakin saavamme kehitysajatuksia Teiltä käyttäjiltä, muistuttaa Visa Honkanen.

Digitaaliset kanavat täydentävät ja parantavat terveydenhuollon perinteisiä palveluja, eivätkä korvaa henkilökohtaisia vastaanottoja tai yksilöllistä hoitoa.